سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعهدات لازم برای کاشت حلزون

کاشت حلزون نیازمند تعهدات بی شمار ( زمان  ، تلاش ، هزینه ) از سوی خانواده و کودک است. پیش از آنکه خانواده پیش قدم کاشت شوند مهم است که بزرگی این تعهدات کاملاً درک شود .

کودک و خانواده باید برای تنظیم دستگاه و ارزیابی ادیولوژیک به طور دوره ای به مرکز کاشت مراجعه کنند. در سال نخست کاشت تعداد مراجعات ممکن است 6 بار یا بیشتر باشد . برای مراجعه به مرکز کاشت حلزون شنوایی ممکن است لازم باشد والدین کارشان را ترک کنند و خانواده بودجه ای برای رفت و آمد و شاید اقامت ( اگر مرکز کاشت دور از خانه باشد ) تخصیص دهد .

معمولاً والدین از دستگاه نگهداری می کنند . آنها باید بتوانند تعمیرات جزئی ( مانند تعویض سیم رابط ) را انجام دهند و برای تعویض قطعاتی که کار نمی کنند امکانات مالی داشته باشند . والدین نوعاً مسئول قرار دادن دستگاه روی بدن و روشن کردن آن هستند . به جز کودکان بزرگتر والدین مسئولند تا اطمینان خاطر یابند از اینکه کودک در تمام ساعات و در مکان های مناسب از دستگاه استفاده می کند . دریافت کاشت حلزون نشانه آغاز روند توانبخشی شنیداری است که ممکن است چندین سال طول بکشد .  خانواده باید مطمئن شود که کودک دارای محیط تحریک شنیداری غنی ( هم در خانه و هم در مدرسه ) است . 

به طور ایده آل خانواده باید مایل به جهت دهی توجه کودک به سمت اصوات محیطی و نامیدن آنها باشد و پیوسته گفتار را با روش ارتباطی کودک تلفیق کند .

در بیشتر برنامه های توانبخشی شنیداری کودکان کاشت شده والدین مشارکت داده می شوند . اگر چه خانواده ی متعهد ضرورتاً ضمانتی برای استفاده ی موفق از کاشت نیست کودک احتمالاً بدون آن استفاده کننده ی موفقی نخواهد بود . والدین متعهد تمامی یا بسیاری از رفتارهای زیر را نشان می دهند :

•مطمئن شدن از اینکه کودک به طور منظم از دستگاه کاشت استفاده می کنند  .

•مطمئن شدن از اینکه دستگاه به خوبی کار می کند . 

•تحریک دائم ، شنیداری گفتار و الگوی خوب زبانی در طول روز 

•تحریک تولیدی گفتار و زبان کودک 

•تشویق مکرر کودک به گفتگو 

•حفظ ارتباط منظم با مربیان مدرسه 

•شرکت در تکمیل و اجرای برنامه ی آموزشی کودک . 

جهت اطلاع بیشتر به این لینک مراجعه کنید .