سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشرفت فناوری سمعک هوشمند

فناوری سمعک در طی چند دهه گذشته بسیار پیشرفت کرده است ، اما در هسته آنها ، سمعک ها همیشه با چهار قسمت اساسی طراحی شده اند: میکروفون ، پردازنده ، گیرنده و منبع تغذیه. میکروفون صداهای موجود در محیط شما را برداشته و به پردازنده منتقل می کند. پردازنده سیگنال را افزایش داده و آن را به گیرنده تحویل می دهد که در اینجا سیگنال تقویت شده را به مجرای گوش می رساند. منبع تغذیه یا باتری سیستم را هدایت می کند.

بر اساس پیچیدگی پردازنده ، فناوری سمعک را می توان پیشرفته یا پایه در نظر گرفت. حتی سمعک های پایه دیجیتال امروزی سود بسیار بیشتری نسبت به بهترین سمعک های نسل های قبلی دارند.

فناوری سمعک جدید و پیشرفته

با افزایش سطح فناوری ، سمعک های دیجیتال به صورت خودکار در می آیند و از ویژگی های بیشتری برای کمک به شما در برقراری ارتباط در شرایط دشوار گوش دادن برخوردار هستند. با  خرید آن در بهترین قیمت سمعک فن آوری های جدید به معنی قیمت بالاتر برای سمعک و مزایای بیشتر است. ویژگی های زیر به احتمال زیاد در سمعک های پیشرفته ارائه می شود. توجه داشته باشید که این نوع ویژگی های پیشرفته منحصر به سمعک است و در تقویت کننده های شنوایی شخصی یافت نمی شود.

یک زن در حالی که از سمعک استفاده می کند با تلفن هوشمند خود صحبت می کند.

سمعک های دیجیتال پیشرفته تر می توانند به تلفن های هوشمند متصل شوید.

پردازش صدا و پاسخ فرکانس برتر

تمام سمعک ها صدا را پردازش می کنند ، به این معنی که وقتی صوتی به سمعک می رسد ، باید قبل از تقویت شدن ، آن را به باند های صدا تقسیم کنید (که بعضاً به آنها "کانال" می گویند) و دیجیتالی شود. هرچه سمعک بهتر باشد ، انعطاف پذیری بیشتری در اتصال صداهایی دارد که برای نسخه کم شنوائی منحصر به فرد شما تقویت می شوند. به عنوان مثال ، اگر فقط کاهش شنوایی با فرکانس بالا دارید ، سمعک ساخته شده بهتر می تواند فقط آن صداها را در آن باند تقویت کند ، در حالی که یک مدل سطح پایین ممکن است صداهای با فرکانس بالا و متوسط ??را تقویت کند. این سفارشی سازی سمعک را پاسخ فرکانسی آن می نامند.